Blogy

  • Apple WWDC 2009 Keynote zpravodajství živě

    Aktualizace: Novinky o iPhone 3Gs najdete na webu iPhone-3Gs.cz Takže zkusím tu „živě“ referovat z keynote WWDC. Tedy ne že bych tam byl, jen to budu překládat ze zahraničních zdrojů pro ty, co neumí englišsky. Stay tunned, v 19:00 začínáme 18:00 – lidé se řadí ve foyer, zatím je vidět jen plakát ukazující velkou číslici 64 a heslo „Plnou parou vpřed: 64 bit“, zjevně tedy připomínka toho, že jablka přechází na 64bitovou platformu…
    9. 6. 2009 21:29 (aktualizováno)
  • Apple za pár hodin představí nový iPhone

    Za pár hodin (v pondělí v 67 hodin odpoledne našeho času) představí Apple na své konferenci WWDC 2009 nový iPhone a také nový operační systém Snow Leopard. Je možná škoda, že bude obojí představeno najednou, protože ač se domnívám, že sněžný Leopard bude úžasný operační systém, který v mnohém předčí i ještě nevydaná Windows 7, tak nejpíše veškerou slávu na sebe strhne nový iPhone.
    8. 6. 2009 10:40 (aktualizováno)
  • Firefox a "Zastaveno"

    Posledních pár dnů pozoruji zajímavý úkaz – brouzdám si Internetem a najednou se Firefox zastaví, ve status liště píše „Zastaveno“ a nové odkazy se neotevírají, stránku se nedaří refreshnout, nic. Pomůže jedině volba Soubor / Pracovat offline a hned poté tuto volbu zase odznačit. Ale po určitém čase to udělá znovu. Je to hodně obtěžující.
    6. 6. 2009 10:47 (aktualizováno)
  • Místo lkaní novinářům myslete na to, čím je vaše služba přínosná

    V poslední době se objevilo několik kritických článků na práci „českých IT novinářů“. Často pláč na špatném hrobě. V tomto případě rovnou zareaguji konkrétně na téma, co mi dnes utkvělo v paměti: na článek člověka stojícího za českým projektem Jabbim. Ten se podivuje, že českým projektům média nevěnují mnoho pozornosti.
  • Spontánní znalost značky zdarma (spontaneous brand recall)

    Znalost značky (Brand Awareness) a ještě více spontánní znalost značky (Spontaneous Brand Recall) a optimálně pak „první na mysli“ (Top of Mind) je prakticky nejvyšším cílem marketingu – když je vaše značka mezi nejznámnějšími na trhu, tak už nemusíte lít tolik peněz do jejího marketingu, protože prostě když lidé slyší a napíší si do nákupního lístku „jogurt“, automaticky jim na mysli vytane Activia nebo Müller.
    25. 5. 2009 20:55
  • Na svém blogu si můžu psát co chci

    Už mi lezou krkem ti co mi vyčítají, že tu občas zveřejním něco, co se týká nějakého mého komerčního projektu. Lidi, toto je můj blog, já si sem budu psát co chci, trhněte si nohou. Jestli mě nechcete číst, nemusíte, nikdo vás nenutí. Kodex blogera Lupy toto umožňuje, viz bod 4 (http://blog.lu­pa.cz/wp-signup.php).
  • Cestovní kancelář - SEO prakticky

    Miluji Řecko, byl jsem tam už asi desetkrát, nejdéle asi 3 měsíce, ví se o mně, že když někdo chce SEO poradu, tak mě má pozvat do mé oblíbené řecké kavárny. Proto jsem měl radost, když jsem mohl začít dělat správu PPC kampaní pro cestovní kancelář VTT, která se na Řecko specializuje, je dokonce vlastněná a vedená česko-řeckou rodinnou a se svými 20 lety historie a asi 16 tisíci zájezdy do Řecka ročně je asi největší řeckou cestovní kanceláří u nás.
  • Proč nejsou u rozhovorů zvukové nahrávky?

    Občas (=docela často) se na to čtenáři rozhovorů na Lupě ptají: Proč k rozhovorům nedáváme zvukové nahrávky rozhovoru či rovnou podcasty? Nedá se říct, že by nás to nenapadlo, to tedy ne. Nahrávky rozhovorů máme, rozhovory většinou probíhají tak, že se nahrávají na diktafon a z této nahrávky se přepisují a následně ještě konzultují faktické věci (ve stylu: z nahrávy není rozumět, jak se přesně píše ta a ta firma nebo se doplní správný obrat, když tázaný nevěděl přesně atd).
    18. 5. 2009 12:40 (aktualizováno)
  • Umělá inteligence: budou počítače opravdu myslet?

    Měření intelektuálních sil mezi člověkem a počítačem je již téměř tradiční kratochvílí řady lidí z rozmanitých sociokulturních prostředí. Od druhé poloviny devadesátých let probíhají šachové partie mezi velmistry a počítači. Poslední dekáda ukazuje, že maximálního úspěchu, kterého lze pro člověka dosáhnout u podobných soubojů, je remíza. Skeptici při podobných kláních často argumentují tím, že se nejedná o soupeření mozku lidského a stroje…
    14. 5. 2009 12:16 (aktualizováno)
  • Podezrela chyba pri odesilani formulare - IE only

    Dostal jsem stiznost od uzivatelky nasi aplikace. Pry „to nefunguje“, a dokonce mam i zpravu o chybovem hlaseni: HTTP Error 500: An internal error was encountered Neni to nic prijemneho a prvni co me napadlo samozrejme bylo, ze jsou potize se serverem. Po kratkem pruzkumu, jsem zjistil, ze se tato chyba objevuje (skoro) vzdy za stejnych okolnosti, po odeslani urciteho maleho formulare ale pouze u te jedne uzivatelky…
    9. 5. 2009 9:23 (aktualizováno)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).