Odpovídáte na názor ke článku Proč si klienti nerozumí s dodavatelem jejich software aneb jak poznat problémovou zakázku (I. díl).
[6] Nishkame, jestli to chápu správně, chceš tím říct, že když se budeme snažit zákazníkovi vyjít vstříc, je to začátek uvedených problémů. To je asi správný předpoklad. A tehdy se právě ukáže ten zkušený dodavatel, který si i s takovým klientem dokáže poradit. Ne nutně každý klient totiž musí být ten ideální (o tom by asi naši dodavatelé mohli vyprávět :)
Tzn. jde o to, umět klient nasměrovat do určitých pravidel (i chaos a nepřesně specifikovaný projekt může mít, v tomto případě musí mít, svá pravidla). A hlavně s ním komunikovat na správné vlnové délce, tak jak uvádějí komentáře výše.
No a nakonec mu říct (a jsme zase u té komunikace), že každá sranda něco stojí, a když jde z jakéhokoliv důvodu o problémovou zakázku, nebude to za cenu "ideální" zakázky.
PS: u nás mámě něco jako IPK (index průserovosti klienta), kterým zvyšujeme standardní kalkulovanou cenu :) A jak poznamenal Martin [3], jedním z ukazatelů je právě to, že jde za každou cenu po ceně..
BENETA.cz je softwarová a konzultační společnost, poskytující internetová řešení (internetové stránky, eshopy, intranety, extranety, ..). Na tomto blogu naleznete vážné informace i nevážné komentáře toho, co nás ve světě internetu zaujalo.
Přečteno 32 985×
Přečteno 27 525×
Přečteno 20 688×
Přečteno 17 882×
Přečteno 14 922×