Odpovídáte na názor ke článku Kam se poděl výkon.
Myslím, že poměrně výrazně pomíjite projektovou, produktovou a businessovou stránku vývoje software.
Řekněte si co je cílem vývoje většiny běžného software? Je to dosažení maximální adaptace na dané hardware a ultraoptimalizace, a nebo jde o snahu naplnit potřeby uživatelů/zákazníků a vytvořit zisk?
To je důvod proč dnešní programy jdou jinou cestou a přiznejme si, že v celkovém kontextu je to dobře. Představa nezbytnosti vývoje v assambleru by asi položila (a to i komerčně) většinu firem a to nejenom z pohledu zvýšených nákladů, tak i schopnosti najít dostatek programátorů atd.
Proč má TCP/IP vicevrstevnou architekturu, když by se to vše dalo udělat monoliticky, ideálně zadrátovaně do hardware, tak jak se sítě dělaly dříve a bez zbytečných ztrát výkonu?
Výsledek? Růst nákladů na vývoj i operativu, běžné PCko by nestálo 10 000 Kč, ale třeba 200 000 a měl by ho málokdo. Marketingově vzato by to ale trh takovou děsivou představu, abych použil vaši vlastní terminologii :-))), ani nepřipustil.
Nádherným příkladem je DEC, který v technických libůstkách byl dlouhodobě nepřekonatelnou firmou a to je prehistorie i z pohledu vytvoření Mars.exe. Ten je v podstatě už novodobou aplikací. Výsledek? Problémy DEC na trhu a dnes už slávu a lesk této značky pamatuje málokdo.
Pokud se ptáte "Jaktože ještě dnes musíme na počítače čekat?", tak je to jistě dobrá otázka, ale srovnejte co za tím čekáním stálo v době DOSu a co v době děrných štítků. Počítače se snaží přibližiovat člověku a bavme se klidně zdali to dělají tím správným způsobem, ale ten pokrok tu je a něco stojí a opět díky za to.
Celkově to nejenom snižuje cenu tj. dostupnost pro masy, ale i použitelnost (8080 dne sstojí pár korun, ale použít ji umí jen několik lidí ... to samo o sobě nestačí).
Nakonec tyto "neefektivity" mají význam nejenom z marketingového, ale i evolučního pohledu. Podívejte se do přírody, jednobuněčné organismy jsou jistě efektivnější než mnohobuněčné, které ztrácí energii na vlastní koordinaci a řízení prostřednictvím systémů jako je krevní oběh nebo nervová síť, o mozku ani nemluvě :-)
Mé jméno je Lukáš Nevosád (@lukasnevosad) a jsem spolumajitelem firmy two bits (@twobits_cz) provozující několik zahraničních portálů o cestování. Přestože se v poslední době věnuji především vývoji, mým velkým koníčkem je internetový marketing.
Přečteno 35 098×
Přečteno 24 726×
Přečteno 21 576×
Přečteno 16 429×
Přečteno 15 233×