Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku (Polo)skriptovací jazyk Lua.

  • 16. 6. 2006 21:21

    h4x0rr (neregistrovaný)

    teda franto, fak sem velmi mile prekvapen. malokdo v .cz vubec vi co je lua a k cemu se pouziva, natoz aby si o tom neco precet. jsem rad ze se nasel nekdo kdo konecne chape ze v jednoduchosti je sila, ackoliv jsi krome metametod nezduraznil nektere dalsi vychytavky ktere mi zhusta chybeji v mainstreamovejsich jazycicch, zejmena weak tables, coroutines (lua je jediny jazyk kdo ma coroutines nezavisle na OS!), closury ("cizi" lokalni promenne), vlastni dynamicky definovatelne globalni prostredi pro kazdou fci, ci snad to ze boolovsky vyraz vraci hodnotu posledni vyhodnocene promenne, a je toho mnohem vic ... lua nabizi cloveku obrovskou volnost, v praxi to pak vypada ze si clovek z techto vychytavek udela nejaky model do kteryho jenom nahrne vstupni data a ono to funguje ... to je neco naprosto absurdniho v jazycich jako java, .net, python kde je clovek nucen pouzivat cizi pevne definovane modely (zejma pri OOP) ktere se ne vzdy hodi pro danou ulohu. mozna nekdo namitne ze takova volnost zpusobuje necitelny kod, protoze neexistuje standard podle ktereho programovat - ale nastesti to nikdy neni takove drama, protoze lua jako takova ma sice dosti "omezenou" syntax, na druhou stranu se da na kod podivat a ihned pochopit co vlastne dela. doufam ze se pusti vic lidi do luy (to je ale slovo :). jo jinak, za zminku taky stoji wxlua (wxwindows lua binding) v cemz se daj extremne prasit krasne nativni gui.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).