Google Mail automaticky zobrazuje k mailům reklamy relevantní k jejich obsahu, podobně se chovají i jiné webmaily. Napadla mě taková finta, která by mohla být i zneužitelná – představte si, že potřebujete vědět, jestli se váš známý dopisuje s někým konkrétním (třeba vaše žena s někým, kdo si myslíte je její milenec), nebo jestli si s někým píše o nějakém konkrétním tématu (sex). Tak vytvoříte site-targeted reklamu a zaměříte jí na klíčové slovo
Může to být ale třeba také jméno konkurenta a jméno vašeho zaměstnance, konkurent s dodavatelem atp.
Pakliže má milenec a/nebo žena GMAIL a zobrazí si přes web svou poštu od milence, vyjukne na ní tahle reklama a vy v adwords statistice zaznamenáte zobrazení. Pakliže jsou jména ženy a milence dostatečně unikátní, pak máte slušný důkaz, že si dopisují (k danému tématu).
Bohužel tenhle systém nepodporuje tagy INS a DEL, ani STYLE, tenhle článek je totiž celý HOAX a až asi 70tého člověka to trklo po hodině a půl. Adwords zná site-targeted a keywords-targeted reklamy, takže samozřejmě nelze udělat keyword targeted site targeted reklamu. Navíc na .google weby navíc ani nelze zaměřit žádnou site targeted reklamu (to jsem ani nevěděl, díky Marku). Mně to přišlo zjevné, ale zajímalo mě, kolik lidí se tu v adsense orientuje.
Jinak jediný způsob jak toho dosáhnout jsou tedy keywords targeted reklamy a podle mých (ale zatím ne tak detailních) testů si navíc google pečlivěji vybírá reklamy zobrazované u mailů a nezobrazuje je tam hned, jako u jiných reklam. Zatím bezúspěšně zkouším, jestli se dá nějak nastavit taková kw targeted, aby se zobrazovala primárně jen na gmailu (pomocí přidání gmail specificických frází), vypadá to zatím, že se používá čistě vnitřek e-mailů, takže tohle asi nepůjde. Nepoužívají se přitom google_ad_section_start / _end
Tak podle informací které jsem obdržel z důvěryhodných zdrojů se prý reklamy zobrazí na gmailu až když se prověří in the wild na jiných webech. Jak se to chová u site-targeted na gmail only a co když si vytvořím speciální stránku s adsense, kde systém "naučím", že reklama je v pořádku, ale není známo.
re [2] no hurá, trvalo to hodinu a půl a prohlédlo si to tady asi 70 lidí, než někoho napadlo zamyslet se a říct, že site-targeted reklama na keyword je blbost.
P.S.: ani jsem si neuvědomil, že mail.google.com ani jiné google weby nejsou dostupné pro site targeted reklamy. Zkoušel jsem kdysi jen youtube, a ty fungují.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 144 339×
Přečteno 84 586×
Přečteno 48 121×
Přečteno 38 263×
Přečteno 31 775×