Odpovídáte na názor ke článku Krize marketingu?.
Gratuluji k pozici CTO - na CMO bych opravdu být vámi neaspiroval. :)
Důvod je jedoduchý. Zjevně dojde k razantnímu poklesu poptávky a koupěschopnosti. Marketing a jeho náklady jsou přímo úměrné situaci na trhu a mají své limity.
Takže v době prosperity a růstu mohou i tyto náklady růst a může se i více plýtvat, protože celkový efekt je kladný.
V době útlumu a recese je třeba limitovat i náklady na marketing, protože marketing ve stejném objemu je na trhu, kde klesla koupěschopnost nadbytečný a ztrátový.
Takže pokud to převedeme do toho pěkně pochopitelného příměru s obchodníky. Když mám rostoucí a prosperující trh, tak najímám obchodníky, protože prakticky každý z nich se mi zaplatí i když není kdovíjak dobrej a něco prodá. Když ale náhle dojde ke snížení koupěschopnosti, tak se mi začne spousta obchodníků vracet, že neprodali, že lidé nemají peníze, nechtějí utrácet za tento typ zboží atd.
Pak skutečně musím propustit klidně třetinu obchodníků protože bych jen plýtval náklady a potopil postupně celou firmu. Samozřejmě přednostně ty nejméně schopné (což jsou v marketingu například různé formy příspěvků na mediální tvorbu atd.). Nemá to vůbec žádnou souvislost s tím, že doposud se mi všichni obchodníci vypláceli - a nejsem debil.
Firmy - rozumné firmy se musí připravit na problematické období, kdy dojde pravděpodobně k poklesu prodejů. Je důležité přežít, minimalizovat náklady a maximálně zefektivnit fungování.
Chovat se částečně neefektivně v období živelného růstu není takový nesmysl. Efektivní chování je náročné na organizaci a čas a firma riskuje ztracené příležitosti a jiná firma, podstatně méně zaměřená na efektivitu ji v takové době může snadno převálcovat. Naopak v době ochlazení a recese je životně nutné se zaměřit na efektivitu a řezat raději více než méně...
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 145 164×
Přečteno 85 332×
Přečteno 48 518×
Přečteno 38 699×
Přečteno 32 251×