Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Krize marketingu?.

  • 28. 1. 2009 1:36

    Hobbit (neregistrovaný)

    Hmm. Zdá se, že se nedohodnem. Já jen poukazoval na nesmyslnost tvrzení, že každá firma, co sníží marketingové výdaje o 30 procent je nutně blbá.
    Všímejte si které firmy ty výdaje snižují, jsou to právě ty pohybující se na trzích služeb, nebo drahých komodit. Nikdo tu nemluvil o bezhlavém řezání nákladů. Nikdo tu nemluvil o nevyužití možných příležitostí (a všímejte si, že se to už poměrně intenzivně děje).

    Současná krize přišla poměrně rychle (u nás měli exportéři "výhodu" že se mohli začít díky prudkému růstu koruny začít soustředit na efektivitu ještě v době vysoké poptávky a nyní je naopak může chránit pokles měny) a firmy, které se intenzivně soustředily na efektivitu a nevyužívaly možné příležitosti často v době živelného růstu trhu zkrachovaly nebo živořily (sám jsem v jedné takové pracoval).

    Jinak k razantnímu snížení poptávky pravděpodobně dojde napříč segmenty a celorepublikově. Je to jednoduchý efekt obavy o budoucnost, který nás zatím ještě míjí, ale dorazí a ten efekt má za následek vytváření rezerv na úkor aktuální spotřeby což nutně nasledně zasáhne celou ekonomiku. Nemusí propouštět v daném místě a městě, stačí jen ta obava "že by mohli". Dále i mnoho bohatých a úspěšných přišlo o obrovské peníze na investicích což je nutně také limituje ve spotřebě.

    Ano jíst a pít musíme. Ale začnem si dávat pozor kolik toho kupujeme abychom neplýtvali nebo šetřili, což může objem nákupů srazit klidně o třetinu.

    Jinak krize je v mnoha ohledech pozitivní záležitostí, která zefektivní fungování většiny subjektů, pročistí trh, zefektivní i chování nakupujících. Navíc tvoří obrovské příležitosti akvizic či nových růstů úspěšnějších nových firem, které neměly šanci dokud trh obývali dinosauři. Je smutné a nepříjemné, že s neschopnými manažery odejdou i schopní specialisté, ale to je daň za efektivní trh.

    V jednom rozhodně souhlasím - spotřeba piva stoupne, ostatně jako vždy v Čechách v době krize. :)
    A nemusí to být nutně jen levné značky - efekt zástupného luxusu u piva může hodně fungovat (nemám na víno, whisky, auto atd. tak si dám aspoň tu plzničku...)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).