Odpovídáte na názor ke článku Krize marketingu?.
pozor, nikoliv o 30 % ale o 2 třetiny, tj. o 60 %. A to už prostě podle mého nejde svést na běžný kalkul se sníženou cenou.
Co se týče razantního celorepublikového poklesu - jak jsem psal, záleží hodně na segmentu, naprostrá většina nákupů se prostě změnit nedá, auta se tu kupují jednou za 6 let, nemovitost jednou za 30 let. Že mi lidé jedli či pili méně, v to určitě nevěříte. Jak jsem psal, bude spíš příklon k levnějším značkám a odklon od služeb a přidané hodnoty, ale nemyslím, že nějak razanatní, viditelný bude myslím jen v těch regionech, kde dojde k masovému propouštění.
Nemyslím si, že se neshodneme - já myslím, že jsme ve finále celkem zajedno, jde o to, že tady se tak často píše o vlivu na zahraniční trhy, že se tak nějak předjímá to samé i pro český, který je z mnoha důvodů jiný - už kvůli té nedávné situaci jak píšete, ale i kvůli obecném stavu ve kterém se nacházel, neboť v ČR je ve srovnání se západními zeměmi stále relativně málo využívaný trh služeb (v US 90 % lidí neumí vařit a chodí permanentně do restaurací nebo si kupují jídlo přes donáškovou službu/z fastfoodu), kupují se tu většinově velmi levné potraviny v discountech, spousta věcí se opravuje (jinde se poškozené věci rovnou vyhazují) a to ještě většinou dokonce vlastními silami ...
Takže myslím že prakticky jediný logický důvod proč budou firmy v ČR omezovat marketing je ten, že jim to nakáží jejich globální matky. Jinak bude hlavním důvodem panika a nejistota, ovšem bez hlubších analýz.
A já chtěl zdůraznit ten fakt, že se tu málo mluví (respektive VŮBEC nemluví) o způsobech, jak můžeme z této situace těžit. Když byla v roce tuším 98 velká ekonomická krize v západní Evropě, tak z toho Česko vytěžilo ohromný přísun investic, protože se nám podařilo přesvědčit západní firmy, aby investovali do levnější výroby v ČR. Teď už nejsme tak levní, ale přesto jsme jedna z nejlevnějších zemí v EU a když započítáme skvělou polohu v centru Evropy spolu s výbornou infrastrukturou (ve srovnání s těmi levnějšími zeměmi EU) a vyjma IT trhu i slušnou dostupností kvalifikované pracovní síly, tak si myslím, že pro západní firmy bychom měli být číslo jedna až dvě při hledání levnějších alternativ výroby.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 144 351×
Přečteno 84 601×
Přečteno 48 140×
Přečteno 38 274×
Přečteno 31 781×