Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Krize marketingu?.

  • 28. 1. 2009 11:27

    internet (neregistrovaný)

    pozor, nikoliv o 30 % ale o 2 třetiny, tj. o 60 %. A to už prostě podle mého nejde svést na běžný kalkul se sníženou cenou.
    Co se týče razantního celorepublikového poklesu - jak jsem psal, záleží hodně na segmentu, naprostrá většina nákupů se prostě změnit nedá, auta se tu kupují jednou za 6 let, nemovitost jednou za 30 let. Že mi lidé jedli či pili méně, v to určitě nevěříte. Jak jsem psal, bude spíš příklon k levnějším značkám a odklon od služeb a přidané hodnoty, ale nemyslím, že nějak razanatní, viditelný bude myslím jen v těch regionech, kde dojde k masovému propouštění.
    Nemyslím si, že se neshodneme - já myslím, že jsme ve finále celkem zajedno, jde o to, že tady se tak často píše o vlivu na zahraniční trhy, že se tak nějak předjímá to samé i pro český, který je z mnoha důvodů jiný - už kvůli té nedávné situaci jak píšete, ale i kvůli obecném stavu ve kterém se nacházel, neboť v ČR je ve srovnání se západními zeměmi stále relativně málo využívaný trh služeb (v US 90 % lidí neumí vařit a chodí permanentně do restaurací nebo si kupují jídlo přes donáškovou službu/z fastfoodu), kupují se tu většinově velmi levné potraviny v discountech, spousta věcí se opravuje (jinde se poškozené věci rovnou vyhazují) a to ještě většinou dokonce vlastními silami ...
    Takže myslím že prakticky jediný logický důvod proč budou firmy v ČR omezovat marketing je ten, že jim to nakáží jejich globální matky. Jinak bude hlavním důvodem panika a nejistota, ovšem bez hlubších analýz.
    A já chtěl zdůraznit ten fakt, že se tu málo mluví (respektive VŮBEC nemluví) o způsobech, jak můžeme z této situace těžit. Když byla v roce tuším 98 velká ekonomická krize v západní Evropě, tak z toho Česko vytěžilo ohromný přísun investic, protože se nám podařilo přesvědčit západní firmy, aby investovali do levnější výroby v ČR. Teď už nejsme tak levní, ale přesto jsme jedna z nejlevnějších zemí v EU a když započítáme skvělou polohu v centru Evropy spolu s výbornou infrastrukturou (ve srovnání s těmi levnějšími zeměmi EU) a vyjma IT trhu i slušnou dostupností kvalifikované pracovní síly, tak si myslím, že pro západní firmy bychom měli být číslo jedna až dvě při hledání levnějších alternativ výroby.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).