Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Krize marketingu?.

  • 28. 1. 2009 21:28

    internet (neregistrovaný)

    [9] Bohužel nemáte šajn - samozřejmě každá firma chce sehnat velké zákazníky. Ale rozumná firma si jich sežene alespoň 6-10. Stavit business na jednom, dvou nebo třech velkých odběratelích je průser, každý z nich vás může snadno vydírat, protože i třeba ztráta "jen" třetiny dodávek může firmu položit, protože o třetinu stoupnou fixní náklady, které nemůže navíc rozpustit do ceny, protože tím ohrožuje dodávky pro ty dva největší (a navíc stoupne jejich vyjednávací síla někam k 50 procentům!). Nikdo tu nemluví o preferenci malých zákazníků nad velkými, ale jestliže nemám dost velkých zákazníků, měl bych se alespoň snažit získat co nejvíce těch malých, aby podíl toho velkého klesl na úroveň, kdy mě nebude moci snadno vydírat.
    Chápu ale že tohle se tady na školách neučí, já se "vyučil" v Londýně u jedné veleúspěšné americké distribuční firmy s obratem 5 MLD dolarů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).