Odpovídáte na názor ke článku Krize marketingu?.
[9] Bohužel nemáte šajn - samozřejmě každá firma chce sehnat velké zákazníky. Ale rozumná firma si jich sežene alespoň 6-10. Stavit business na jednom, dvou nebo třech velkých odběratelích je průser, každý z nich vás může snadno vydírat, protože i třeba ztráta "jen" třetiny dodávek může firmu položit, protože o třetinu stoupnou fixní náklady, které nemůže navíc rozpustit do ceny, protože tím ohrožuje dodávky pro ty dva největší (a navíc stoupne jejich vyjednávací síla někam k 50 procentům!). Nikdo tu nemluví o preferenci malých zákazníků nad velkými, ale jestliže nemám dost velkých zákazníků, měl bych se alespoň snažit získat co nejvíce těch malých, aby podíl toho velkého klesl na úroveň, kdy mě nebude moci snadno vydírat.
Chápu ale že tohle se tady na školách neučí, já se "vyučil" v Londýně u jedné veleúspěšné americké distribuční firmy s obratem 5 MLD dolarů.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 145 164×
Přečteno 85 332×
Přečteno 48 518×
Přečteno 38 699×
Přečteno 32 251×