Odpovídáte na názor ke článku Krize marketingu?.
To je hezké že jste se vyučil u velké firmy a jste na to náležitě hrdý.
Bohužel, trpíte slepotou člověka který uviděl jeden úspěšný příklad a myslí si že to je jediná možná cesta.
U výrobního podniku jsou úspory z rozsahu velice důležité. Velké zakázky vám přináší vyšší zisk, jak jednoduché. Samozřejmě, pokud se podnik chová jako hlupák a z tohoto zisku navíc si nezaloží vatu na horší časy, po právu zkrachuje. Ale pokud úspory má, lidi vyhází, stroje splatí ze zisku z předchozích let. Ostatně, jediné, ale o to větší pozitivum krize spočívá v tom že zlikviduje neschopné (pokud jim nepomůže stát).
A vydírání? No, ono to tak lehké není. Pokud vedete efektivní dodavatelský podnik, odběratel si sice může brblat co chce, ale oba dobře víte že pokud by vás vykopl z businessu, musel by si jednak najít někoho kdo by mu to vyráběl stejně levně. A ze začátku určitě ne stejně kvalitně. Další věc, vyrábíte-li např. extrudované plasty, máte smlouvu na splácení hlavic. Tj. pokud by vás vykopl před zaplacením hlavice, musel by vám doplatit zbytek ceny. Pokud by vás vykopl po zaplacení hlavice, musel by na ní přispět jinému odběrateli.
Co se týče automobilového průmyslu, je mi líto. Je tam často důležitější kdo s kým chodí na golf než samotný marketing. Alespoň v mém sektoru automotive si většinu dodavatelů diktuje samotná automobilka, můj zaměstnavatel si může vybrat jen malou část svých dodavatelů.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 144 351×
Přečteno 84 601×
Přečteno 48 140×
Přečteno 38 274×
Přečteno 31 781×