Odpovídáte na názor ke článku Krize marketingu?.
[11] ale právě že velký business se dělá přesně takhle, a i právě obchodní golf je obchodní a marketingová aktivita, a typický příklad věci, které žádná česká firma nedělá a ve škole se neučí.
Jasně že existují určitá specifika a výjimky, já se snažil pojat to obecně. Je jasné že ve skutečnosti každý odběratel chce mít stabilní dodavatelskou bázi, ale sám jsem dělal i nákupčího a vím, jak je pak snadné zatlačit na dodavatele a ušetřit i desítky procent, když správně zatlačíte. Např. váš příklad o splácení hlavice - já bych šel za nějakým alternativním dodavatelem co je v průseru protože mu vypověděla nějaká jiná automobilka a je dost jisté, že by kývnul na to, že by mi na tu hlavici přispěl sám, nebo bych ho nechal ať si na to domluví dotaci od svého kraje, kde to rádi udělají aby nemuseli platit pět set lidí na podpoře. A nebo bych si to vymyslel a zašel bych za vámi, že jsem tohle udělal a že tudíž s vámi končím - a hned bych měl na stole novou výhodnější nabídku.
Neberte to ale doslova pro každý jednotlivý podnik, určitě existují některé, kde opravdu není jiná možnost než dodávat jednomu podniku, třeba jen proto že další je příliš daleko a doprava by výrobky neúměrně zdražila, ale vážně si myslím, že mnoho výrobních podniků na nějakou obchodní aktivitu resignovalo, protože měli zajištěno neustálé navyšování objemu se zvyšujícím se objemem Škodovky. A buď neměli žádné krizové plány, a nebo co je horší - jejich krizový plán byl prostě zavření továrny, a zde je otázka jestli není nějaká spoluzodpovědnost příslušných radních, kteří jim dávali pozemky a další úlitby.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 145 164×
Přečteno 85 332×
Přečteno 48 518×
Přečteno 38 699×
Přečteno 32 251×