Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Máte e-shop? Za týden zkrachujete! (možná).

  • 25. 9. 2009 10:47

    Marek (neregistrovaný)

    Už to tady v podstatě padlo, já to jen více rozvedu.

    Je potřeba sledovat konverze. To znamená, že pokud na web obchodu přijde návštevník z vyhledávače, tak se do cookie (nebo do session na serveru) poznamená, že se tak stalo a případně jaký výrobek to byl. V okamžiku potvrzení objednávky se pak vyhodnotí, že daný nákup byl provedn na základě návštěvy z vyhledávače.

    Statistika konverze na úrovni výrobku asi nebude moc věrohodná, pokud nebude mít obchod skutečně velkou návštěvu. Je potřeba to agregovat např. podle maržové skupiny a podle druhu sortimentu. Pokud budete např. u ledničky vydělávat 500 Kč za kus a ze 100 návštěvníků si to 3 lidé koupí, pak vás to bude stát 100 Kč a vyděláte 1500 Kč. U sortimentu, kde se vám to naopak nevyplatí, můžete nastavit TOLLFRE příznak a doufat, že přece jen nějaké návštěvníky zdarma ulovíte.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).