Odpovídáte na názor ke článku Máte e-shop? Za týden zkrachujete! (možná).
Já se tady rozepíšu z druhé strany, jako prodejce. Od konce loňského roku vlastním e-shop s kosmetikou, dosud jsem byla ve vyhledávači Zboží.cz k nalezení v pohodě a zadarmo. Nyní mám za každý proklik platit 1,- + DPH a ve vyhledávačích moje zboží není k nalezení. Již jsem psala několik mailů na technickou podporu, ale za více než týden mi nikdo na žádný z těchto mailů neodpověděl (automatická odpověď "váš požadavek bude v nejbližších dnech zpracován"). Některé dny se seznam nabízeného zboží (tzv. feed) vůbec nestáhne, takže pokud můj výrobek náhodou na Zboží.cz někdo najde, nemusí být jeho cena aktuální. Za poslední 2 dny se feed stahoval 4x, z toho 3x chybně. I když se stáhne, tak výrobky nejsou k nalezení. Nebo jsou, ale pod nesmyslnými hesly. Třeba vůni Pleasures zařadí pod heslo Pleasures Exotic, což je zcela jiná vůně. No, to by se ještě dalo pochopit. Ale když vůni od Cerruti napárují k Chanelu nebo několik mých parfémů od Dolce Gabbana napárují postupně k Issey Miyake nebo firmě Lacoste, tak už mě humor přechází. Věnovala jsem předělání položek v obchodě podle požadavků Zboží.cz spoustu dnů, do názvů zadávám přesná hesla, podle kterých by měl být výrobek k nalezení, a on přesto není. Navíc, na stránky mého malého obchodu klikne za měsíc ze Zboží.cz cca kolem 5.000 lidí. Takže bych měla zaplatit měsíčně 5.000,- + DPH za tyto nekvalitní a šlendriánské služby. Pro můj obchod to v současné době, kdy se v krizi příliš nenakupuje, znamená odvést třetinu až polovinu výdělku. To, že mám za měsíc 5000 prokliků, totiž ani náhodou neznamená, že mám 5000 zákazníků. Já sama, abych zjistila, co konkurenční obchody nabízejí, za jakou cenu, a zda mají výrobek skladem, musím klikat na jejich obchody, protože jinak se tyto údaje nedozvím. A oni zase zcela jistě a pochopitelně klikají i na stránky mého obchodu, protože jsem také jejich konkurence. Domnívám se, že většinu prokliků nedělají zákazníci, ale spíše prodejci. Já sama, pokud na Zboží.cz nějaký svůj výrobek najdu, tak si na něj potřebuji kliknout, protože jen tak zjistím, zda je správně zařazený (často zjistím, že se mi k parfému napárovala sada nebo k testrům se mi napároval originální parfém). Takže za to, že zjistím, zda je položka správně či nesprávně zařazená, bych měla Zboží.cz platit 1,- + DPH. Opravdu úžasné!!!
Ještě co se týká dodací lhůty: je bohužel nutné pro celý obchod (pro celý feed = seznam položek, které v obchodě nabízím) sdělit jednu dodací lhůtu. Já například prodávám parfémy, z nichž část mám skladem a mohu je hned expedovat, část je u dodavatele, takže je expedice možná během 2-3 dní, a kosmetiku dovážím na objednávku ze zahraničí, takže to trvá cca 1-2 týdny. A pro všechny tyhle výrobky já musím určit jednu jedinou dodací lhůtu. Dala jsem tam týden, což je takový průměr mezi dodáním parfémů a dodáním kosmetiky. Není to tedy vždy tak, že bychom my prodejci chtěli nějak šidit, ale pokud technicky nejde stáhnout rozličné dodací lhůty, musí se zadat dodací lhůta, která leckdy není reálná. Někdo tedy zadá, že má vše skladem, a není to pravda, já zadám dodávku do týdne a třeba kvůli tomu přijdu o zákazníky, i když parfémy mohu expedovat hned.
Hanka.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 144 353×
Přečteno 84 606×
Přečteno 48 139×
Přečteno 38 276×
Přečteno 31 795×