Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Pokročilá analýza webu (s pomocí Google Analytics).

  • 23. 3. 2010 15:15

    Lukáš Zaplatílek (neregistrovaný)

    Avinash sice píše proklatě dlouhé články, ale ten dnešní myslím do té vaší diskuse skvěle zapadá (předně proklamuju, že nehodlám polemizovat ani s jedním z vás a navíc jsem si vědom opodstatněné náklonnosti autora k jednomu z řešení webové analytiky):
    http://www.kaushik.net/avinash/2010/03/ten-fundamental-web-analytics-truths.html

    Ve zkratce alespoň nadpisy:
    1. If you have more than one clickstream tool, you are going to fail.
    2. Omniture cannot save you. Only you can save yourself.
    3. It is faster to fail and learn then wait for an "industry case study" or find relevancy in a "industry leader white paper".
    4. You are never smart enough not to have a Practitioner Consultant on your side (constantly help you kick it up a notch).
    5. Your job is to create happy customers and a healthier bottom-line.
    6. If you don't kill 25% of your metrics each year, you are doing something wrong.
    7. A majority of web analytics data warehousing efforts fail. Miserably.
    8. There is no magic bullet for multi-channel analytics.
    9. Experiment, or die.
    10. The single most effective strategy to win over "stubborn single-minded" HiPPO's is to embarrass them.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).