Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Propad ekonomiky? Daně? Pro nás výzva.

  • 16. 12. 2008 13:12

    Flasi (neregistrovaný)

    [2] Nejlevnější fábie stojí 230 000 a váží 1040 kg. Přeháníte značně. Nová fabia je zatím ještě nová, ale dříve nebo později přijde i nějaká obdoba modelu Junior a litrovým motorem, která bude vážit ještě méně.
    Pokud porovnáme poměr užitku fabie a kolínských minivozů, tak fabie vede - což je mimo jiné důvod, proč se u nás C1/107/Aygo prodávají jen minimálně.
    Hlavní problém je, že vy chápete Škodu jako automobilku, která rozhoduje (měla by rozhodovat) o své modelové řadě. Jenže Škoda je součást koncernu VW a vyrábí to, co v rámci koncernu vyrábět má. Kolínská automobilka vyrábí miniauta pro celý koncern TPCA - ten trh fakt není tak velký. Navíc - jak je z poměru užitku a ceny jasné - minivůz se nekupuje kvůli tomu, že se vyplatí. Kupuje se proto, že si bohatí lidé můzou dovolit koupit jedno levné auto navíc. Čili potřebujete něco jako styl. A ten Škoda (západoevropskýma očima) nemá a i proto by byla hloupost, aby VW nechal svůj minivůz dělat s logem Škody. Koncern VW svůj minivůz uvedl jako VW Fox - a přestože se z vašeho příspěvku může zdát, že trend je jasný a takové auto nemůže neuspět, tak Fox vůbec úspěšný není.
    Zařadit další vůz do nabídky? Výrobní linky nejsou nafukovací - musela by se postavit nová fabrika na úkor jiné. A to je to co jsem psal - všechny modely Škody byly dosud velmi úspěšné (a po odeznění krize zase budou) a jsem si jist, že i tak se Škodovce současná modelová řada vyplácí víc, než kdyby něco zkrouhli a přidali minivůz.

    Ad LPG. Co má jako LPG garantováno? Jak je garantováno, že kdyby se LPG začalo používat skutečně masově (to znamená opravdu masově, ne masově ve 20 let starých autech, řekněme kdyby se to prodávalo v 10% nových aut), že by stát nepřehodnil daňové plány a nezačal vybírat vysokou spotřební daň? Nepamatujete, že nafta původně neměla spotřební daň, dokud na ní nejezdily osobáky? Asi jste se ve výrobě nikdy nepohyboval, protože selháváte v posouzení, co je levné a co není. Zrovna LPG přímo od výrobce by výrobu prodražilo celkem dost. Nemluvě o zárukách a servisu. Třídveřový model oproti tomu není až tak zásadní zlevnění výroby. Což si můžete všimnout, že pětidveřvý model za cenu třídveřového je poměrně častá prodejní akce. A zrovna fabia není nejlepší kandidát na třídveřový model. Fabia má totiž jinou skladbu zákazníků, než západoevropská malá auta. Je mnohem častěji používána jako rodinný vůz a o třídveřák by byl menší zájem.

    Jestli jste chtěl obecně upozornit na obecné problémy, tak jste neměl psát konkrétní nesmysly o konkrétních autech.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).