Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Propad ekonomiky? Daně? Pro nás výzva.

  • 16. 12. 2008 14:08

    Flasi (neregistrovaný)

    [4]
    Já bych do detailů s cenou VW Foxu nezacházel, protože nevím, co má ve výbavě ve srovnání s tím co nabízí za 215 tisíc C1/P107 (nejlevnější vozy z Kolína). Česko není vhodný trh pro minivozy a je dost možné, že se sem Fox vozí jenom v dražších verzích. Srovnání cen minivozů na západoevropských trzích se mi teď hledat opravdu nechce.
    Já nepsal, že by se měla daň na LPG měnit z roku na rok. Podstata je, že LPG není z ekonomického hlediska vhodné palivo pro masivní použití v autech bez ohledu na to, jak rychle by se stát (myšleno obecně, nejenom ČR) rozhodl udělat něco se spotřebními daněmi.
    Tak mi nezbývá, než už potřetí napsat, že vaše myšlenka je špatná. Tady není trh, kde jsou dvě automobilky a jedna snižuje a stavy a druhá navyšuje. To je úplná pitomost. Tady je trh (evropský), kde je mnoho automobilek, kde aktuálně VŠECHNY (čili i koncern VW i koncern TPCA) snižují výrobu a stavy.
    Jestli se chcete omezit na český trh, tak to bude těžké, protože obě automobilky většinu produkce exportují a ta kolínská dokonce naprostou většinu produkce. A navíc většina aut zakoupených na našem trhu nejsou vyrobeny u nás, tak jak se dá posuzovat český trh? Jakou má vypovídající hodnotu, že jeden koncern u nás vyrábí auta takové kategorie (a jiná jinde), zatímco druhý koncern u nás vyrábí auta onaké kategorie (a jiná jinde)? Proboha která automobilka má takové portfolio modelů, že za současné krize uspívá? To byste taky mohl vyvodit, že to je Škodovka se Superbem, protože jenom u toho modelu nesnižuje výrobu (protože trh zájemnců o tento nový model zatím není nasycen).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).