Odpovídáte na názor ke článku Propad ekonomiky? Daně? Pro nás výzva.
Hezký článek. Já osobně se pohybuji ve dvou oblastech - reklama na internetu a překladatelství. Pro reklamu na internetu nemám srovnání, protože to děláme chvilku, ale v překladatelství je vidět jak se mění způsob uvažování firem. Práce máme také více než kdykoli předtím, ale změnila se nám struktura zákazníků. Zatímco dříve jsme měli klienty spíše z řad průmyslových firem (výrobci komponent pro automobilový průmysl, strojírenské firmy, obchodní firmy, apod.), tak dnes tito klienti mají hodně velké problémy a snaží se šetřit i na překladech a o některé jsme přisli úplně, protože si překlady začaly zajišťovat sami (třeba katalogy se dnes již nedělají jako tištěné, ale výhradně v pdf nebo v elektronické podobě, apod.). Na druhou stranu máme nyní ale hodně zakázek od ryze internetových firem (webdesignerská studia, apod.) na lokalizaci webových stránek a pak také zakázky od firem, které nabízí nějakou přidanou hodnotu a úsporu nákladů (například výrobci obráběcích nástrojů, které dokáží zhospodárnit výrobu a vnést do ní další úspory).
Myslím si ovšem, že bude hůř, protože firmy nebudou mít na investice a banky jim přestanou půjčovat, takže investice se odloží. Pak to ovlivní jak webdesign, tak překladatelství (když si firma nekoupí nový stroj nebude potřebovat překlad manuálu..., apod.). Samotná krize ještě nepropukla a v plné míře se podle mého názoru projeví až příští rok. Ono totiž ani tak nejde o tu schopnost firem předvídat jako o neochotu bank půjčovat peníze a značné zpřísnění přístupnosti k úvěrům (a tedy financování). A tohle je věc, která je dle mého názoru příčinou krize.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 144 354×
Přečteno 84 607×
Přečteno 48 139×
Přečteno 38 277×
Přečteno 31 795×