Zatím se bavíme o Google Knol jako o připravované konkurenci Wikipedie. Dejme si ale oficiální publikované informace o Knol s nedávnou informací o připravované náhradě služby Google Page Creator (kromě jiného je součástí Google Apps) novým CMS na bázi wiki. A je vymalováno… Google bude nabízet robustní hosting a další podnikové služby v kombinaci s robustním CMS. Je tedy jasné, kdo všechno se musí obávat o chleba. Lokalizace nového CMS může být velmi rychlá. Takže budeme brzy psát plno článků s titulkem R.I.P…
Já bych to věru neviděl tak černě, Google je silný ve vyhledávání, silně tápající, jakmile šlápne do světa mimo vyhledávání. Navíc se ta firma v poslední době "tak nějak hledá".
Chlapci v Google by se měli trochu víc podívat do historie a poučit se od Microsoftu, Apple, IBM a dalších firem, co dělat v situaci, kdy nevím, co bych dělal dalšího. Ono je vidět, že chtějí vykročit jinam, ale jsou to kroky silně rozpačité a nemusí se vrátit v dobrém. Ono už teď začíná mít firmička nějaké ty šrámy za bezpečnost, soukromí a spolupráci s nelidskými režimy. A bude pršet pouze hustěji.
Já osobně bych se obával pouze o Seznam, o nic víc. A o Seznam pouze v případě, že Google vážně rozhodne otevřít vývojové centrum v Praze, protože pak tu vypukne zuřivá bitva o talenty a 15% z čistého zisku mezi zaměstnance se může ukázat jako sakra málo, hlavně, když to konkurence počítá z trochu jiných čísel.
Ale co, to je všechno daleko, hlavně ať máme všichni pěkné Vánoce.
Že by Google tápal v oblastech mimo vyhledávání se mi skutečně nezdá. Je GMail skutečně krok vedle? Je Google Docs nějaký omyl? Picassa, Bloger, Youtube/Google Video, Maps, API ... Všechny tyto služby spojuje jedno - mít "pod kontrolou" obsah všeho typu. Koupení či vytvoření další obsahové služby je logickým naplňováním této strategie. Vůbec mi to nepřijde jako nějaké tápání.
Myslím si, že i služba Google Analytics je nejspíš provozována právě proto aby se i na "cizí" stránky dostal kus jejich kódu. A nad tím vším pak trůní vyhledávání spolu s AdWords/AdSense.
Poskytovat obsahovou službu a dokázat z toho udělat i peníze jsou dvě různé věci. Když si vezmu Google Docs... Moc to nepoužívám, ale kdybych za to měl ještě i platit, tak to nebudu používat vůbec... A pokud budu psát dopis a k němu mi budou vyskakovat reklamy, nebudu to používat taky.
Zatím jediné, co se vlastně podařilo přetavit do peněz je vyhledávání a kontextová reklama, zbytek jsou krásné věci kolem dokola, u kterých není příliš jasné ani jejich zacílení, natož jasná představa o generování zisku.
Mohl bych poprosit o odkaz na oficiální informaci o náhradě Google Page Creator?
Jestli je to pravda, tak se začínám opravdu těšit. Mně samotnému nějaký chytrý CMS na bázi wiki hodně chybí. Google mě to samozřejmě (jak ho znám) nechá dělat na vlastní doméně, takže pak už opravdu nebude co řešit. Jak jsem si prohlížel dostupné screenshoty Knolu, tak přesně takovýhle výstup ze svých stránek potřebuju.
A ještě rychlá reakce na Lukáše ohledně vývojového centra Googlu v Praze. Kdyby tady nějací volní schopní lidé byli, tak už tu Google má vývojové centrum dávno. Jenomže lidé jsou rozebraní. A ještě dlouho budou. Ve chvíli, kdy dáváte programátorovi 100 tisíc měsíčně, už to o penězích není. Dalších pár peněz navrch už mu motivaci k práci naopak snižuje (začíná převažovat důchodový efekt).
To Yuhů: Marně hledám původní zprávu v Readeru, ale padlo to na nějaké přednášce na Office 2.0 Conference v souvislosti s akvizicí JotSpot (případně na nějakém komentáři k ní). Zmínka je ale například i v http://blogoscoped.com/archive/2007-12-28-n79.html.
Co se týče vývojového centra: každý rok maturuje další populační ročník ;-) a řekl bych, že řada z nich má potřebnou kreativitu i schopnosti (bohužel ne díky školám). Faktem ale je, že málokomu se chce prokousat manuály k špičkové práci, když stačí levou zadní něco splácat v PHP...
… jsem z toho janek
Přečteno 60 064×
Přečteno 57 487×
Přečteno 56 865×
Přečteno 56 361×
Přečteno 53 520×