Odpovídáte na názor ke článku Kopírování podporuje hudbu!.
Jak predejit ztratam z prodeje cd/dvd?
1. Prodavat cd za 50 a dvd za 100 a nikomu se nevyplati kopirovat. Tomu brani snaha o maximalizaci zisku pomoci prodeje mnohonasobnych kopii. (viz 3.)
2. Nebo je nevyrabet vubec, a tak nebude co kopirovat. Hudba bude jen ziva, filmy jen v kinech. Slysim namitku, ze vznikne minimum kulturnich del - mozna, tak funguje trh. O to vic bude vznikat nekomercni kultury, ktera se obejde bez promotion a marketingu a nastane navrat k puvodnimu stavu. (viz 5.)
3. Povaha elektronickeho media umoznuje opakovany zisk za jednorazove naklady, na rozdil od povahy hmotnych predmetu (rohlik, televizor, kniha, penize), ktere takto snadno kopirovat nelze. Kdo chce hodne vydelat, musi pocitat i se ztratami (potencialnimi) vyuzivajicimi stejny postup, ktery se sam nabizi.
4. Ztraty jsou jen potencialni, protoze ne vsichni konzumenti ilegalniho obsahu by si koupili legalni obsah, kdyby ilegalni nebyl dostupny.
5. Historicky byli umelci na nejnizsi spolecenske urovni. Fungovali diky mecenasum a vetsinou jen za stravu, osaceni ci maly peniz. Teprve v poslednim stoleti se jejich postaveni diky modernim mediim rapidne zmenilo: zaujali jedno z nejvyssich postaveni a s nim silny vliv (dnes penize zmohou prakticky vse). Logicky maji zajem, aby to tak zustalo a naopak na tom byli jeste lepe. Organizuji tedy ruzne spolky typu OSA, CPU, BSA atd., ktere ale casto vice nez zajmy umelcu zastavaji zajmy mnoha subjektu (nahravacich spolecnosti, prodejcu, atd.), kteri se na umelecke tvorbe jen prizivuji. Pokud zaniknou, malokomu budou chybet.
Howgh.
… jsem z toho janek
Přečteno 60 059×
Přečteno 57 478×
Přečteno 56 859×
Přečteno 56 356×
Přečteno 53 515×