V poslední době brouzdám po výstupech z projektů dotovaných z Evropského sociálního fondu a z dalších veřejných prostředků. A někdy mám možná blbé asociace…
Naposledy jsem se dostal na web www.eduart.cz/ a nad některými texty mě zamrazilo (o překlepu Vektorová obrozová vyjádření i ve flash menu nemluvě):
Vektorová obrazová vyjádření jsou taková, která nevyplňují předem danou obrazovou plochu (jako Photoshop či PhotoPaint, ale vytvářejí objekty, které drží pohromadě (jaksi bez přesně definovaného okraje) ve vzájemných vztazích. To vede ke zcela jinému způsobu myšlení a představivosti, než u klasické obrazové plochy, kde všechny objekty chápeme ve statickém poměru pohromadě. Mezi vektorovými objekty můžeme porovnávat vzájemné vztahy. Tím, že máme kontrolu nad každým z objektů, můžeme dynamicky měnit navzájem jejich polohy. Počítač pak propočítá samostatně dráhy mezi polohami.
Svojí objektovou podstatou (a tedy svojí blízkostí stupni rozvoje myšlení žáků) se vektorová obrazová vyjádření hodí k zpracování různých obrazových schémat v přechodu mezi ilustracemi. myšlenkovými mapami a grafy. Tím, že se dají programovat (popisovat v jednoduchém programovacím jazyce Action Script), je možné vyučovat s jejich uplatněním ve vzájemném vztahu rozvoji obrazové představivosti a logického myšlení.
Nebo se jukněte na tenhle o myšlenkových mapách… Takže jsem si dovolil napsat již čtvrtý příspěvek do diskuse po více než čtvrt roce existence tohohle webu.
… jsem z toho janek
Přečteno 60 067×
Přečteno 57 487×
Přečteno 56 866×
Přečteno 56 364×
Přečteno 53 522×