Po druhé privatizaci Českého Telecomu jsme byli svědky mnoha silných slov o tom, že se konečně český telekomunikační trh začne normalizovat díky evropskému know-how. Služby O2 jsou ale takové kvality, že bych mohl použít bojovný hospodský pokřik stréca Josífka, dej mu pánbů nebe, vyžeňte tu neschopnou pakáž bejkovcem!
Přečetl jsem si se zájmem blogspot Outú Internet Expres – služby jak v informačním středověku a vzpomněl si na instalaci pomocí samoinstalačního balíčku vloni na podzim u mého kolegy. Po výpadku se autor blogspotu odvážil zatelefonovat na podporu (cituji):
Vytočil jsem proto linku Outú pro provozní a technickou podporu služeb Internet Expres. „Nezavěšujte prosím, naši operátoři vyřizují dotazy zákazníků, kteří se dovolali před vámi“, bylo to jediné, co jsem se dozvěděl po vyťukání správné kombinace – tedy zda chci hovořit v českém či anglickém jazyce, a o jakém to problému chci vésti konverzaci. Ještě jsem byl upozorněn, že můj rozhovor s operátorem může být nahráván – pochopitelně pro zkvalitnění poskytovaných služeb. Čekal jsem pět minut, deset minut. Přepnul jsem si tedy telefon na hlasitý odposlech. Uvařil jsem si kafe, abych se uklidnil, občas se pokusil připojit – ale bez úspěchu. (Na úspěch jsem čekal čtyři hodiny.)
A do toho všeho jsem byl v pravidelných intervalech žádán, abych nezavěšoval. Na spojení s operátorem jsem čekal 93 minut, abych se od něj ve dvaceti sekundách dozvěděl, že jsou technické problémy na serveru, že na tom technici usilovně pracují, abych ani do softvéru ani do hardvéru svého počítače nezasahoval, a byl požádán o trpělivost.
Moje zkušenost byla sice kratší, jen půlhodinová, ale stejně vypovídající. Postupoval jsem přesně podle návodu a chtěl se zaregistrovat a získat heslo. Po prvním vytočení jsem byl asi po devíti minutách Nezavěšujte prosím, naši operátoři vyřizují dotazy zákazníků, kteří se dovolali před vámi odpojen. Po druhém vytočení jsem se po dvaceti minutách dočkal a bylo mi řečeno stejné heslo jako login a z údivu operátora jsem dospěl k závěru, že mi den před tím byl doručen balíček s neplatným návodem.
Když k tomu přidám přetrvávající prodej ADSL s vysloveně idiotskými omezeními, nenapadá mě nic lepšího.
Takže vyžeňte tu neschopnou pakáž bejkovcem!
Předesílám, že nemám s O2 nic společného. Ale i při své jednoduchosti předpokládám, že když se jedná o výpadek opravdu velký, bude asi na linkách zácpa. telekomunismus netelekomunismus.
http://www.lupa.cz/zpravicky/telefonica-p2-mela-nekolikahodinovy-vypadek-adsl/
Uz mesic cekam na zapojeni ADSL v lokalite, kde nabizeji nejvetsi rychlost. Pry problemy s kabely, technici tam byli, zavadu odstranili, dalsich 14 dni nic. Ted uz me vubec nechteji prepojovat na odpovedne pracovniky. Co jsem si to dovolil? Ve vsi slusnosti jsem si objednal sluzbu u O2, asi s malou rychlosti a nejsem pro ne dost dobry klient.
Ačkoliv jsme si s telekomunisty užili svoje a jako firma jsme od nich utekli hned, jak to šlo, pořád je jejich podpora na velice soldní úrovni. Jelikož častno instaluju modemy u jednotlivců i firem, volal jsem tam mockrát a řešilo se ledacos. Ano, někdy si člověk opravdu počká, než na něj dojde řada, ale zase volání je zdarma a operátoři mají profesionální přístup a zdá se, že jsou v technických otázkách alespoň trošku proškolení a ochotně z člověkem projdou celé nastavení, jestli tam není nějaká bota. A co hlavně, okamžitě vidí na monitoru, co se kde děje a nikdy jsem neměl problém volat i v podzdních večerních hodinách.
To se bohužel nedá říct jinak celkem chválench radiokomunikacích s nimiž jsme měli nedávno opravdu vypečenou zkušenost. Klasická situace, samoinstalační ADSL balíček, co se nechce spojit. Na zelené lince mě vyfakovali rovnou, že ta je jenom pro firemní zákazníky. OK, volal jsem na jinou linku, zpoplatněnou běžným tarifem. Bohužel už tam to začalo skřípat. Paní mi byla schopná nadiktovat jméno/heslo pro ověření (souhlasilo), ale tím veškerá debata skončila, protože paní už zjevně nevěděla co je to ta synchronizace nebo PPPoE. Tak, že nás prý předá technikům a nechala si nadiktovat telefonní číslo na pevnou i mobil na které se nám mají ozvat. Neozval se nikdo, takže další telefonát, kde nám jiná (?) paní sdělila, že žádný záznam o našem nahlášeném problému v databázi nemá a neustále nás přesvědčovala, že musíme volat na linku techniků, která je ovšem zpoplatněná poměrně značnou částkou a navíc večer už tam nikdo není. To nás samozřejmě naštvalo, protože už bylo po té hodině a my už to chtěli mít z krku, takže jsem s paní diskutovali jak možné, že to nemá v databázi, proč nás zdržuje atd atd.. a ona byla čím dál tím víc drzá a arogantní, prostě absolutně neprofesionální přístup.
Takže když to zkrátím, po několika dalších telefonátech vyšlo najevo, že to na jejich straně nemají ještě plně aktivované a že máme čekat na potvrzující SMS. Ta přišla asi den nebo dva po tom, ale ADSL stejně nefungovalo, takže až po dalších několika dnech urgencí a telefonátů na všechny strany to v radikomunikaích někdo spravil a konečně se to rozejelo.
Po tomhle zážitku mi přijde technická podpora kyslíků úplně fantastická.
Tak ono to asi takhle bude u O2 standartně, že žádný ten balíček prostě nefunguje. Asi cthějí zákazníka "ftáhnout do hry". Taky jsem tenhle balíček instaloval u bratra, všechno jsme udělali podle návodu, všechny kontroly fungovali bez problémů ale pořád se nešlo připojit. Volali jsme tu jejich linku 4x !!! Vždycky nám poradili něco, co jsme už zkoušeli. I když jsme jim to říkali, stejně trvali na tom abychom operaci vyzkoušeli - a pokud to pořád nepůjde, at zavoláme. Bohužel při každém telefonátu jsme dostali jiného operátora, kterému jsme museli zdlouhavě vysvětlovat co všechno už nám poradili a co všechno už nepomohlo. Nakonec jeden operátor řekl že zavolá technikovy a ten se nám ozve. Samozřejmě se dvě hodiny zase nic nedělo, tak jsme volali sami a chtěli nějakého technika. A když jsme se na něj dostali, řekl že se na to podívá a at to po deseti minutách vyzkoušíme. A takyjo, po deseti minutách se to připojilo bez problémů. Prostě pošlou neaktivovaný balíček.
Zajimave, ADSL vyuzivam 3,5 roku, nikdy mi nespadlo a nikdy se nestalo, ze by neslo. Rychlost je stabilni a ping take. Pouzivam i zalozne CDMA a s tim jsem take nikdy problem nemel. V soucasne dobe mam i O2 TV a ta slape take jako po masle. Stikam se v branzi se stovkama lidi tydne a kazdy si ADSL pochvaluje...
K tomuto clanku lze dodat...i ubazaci obcas plkaji...
Ono v 99% je problem mezi zidlou a klavesnicou, ale to nekteri doboledovy borci nikdy nepochopi...
Mám občasné problémy s připojením k ADSL. Dříve jsem myslel, že je to v routeru, ale není.
Někdy musím čekat i půl hodiny, než se router připojí. V tu chvíli bych do toho nejradši kop.
Nemáte někdo podobné problémy? Viz. http://www.operatori.cz/o2-telefonica/27~Vypadky-internetu-s-pevnou-linkou
… jsem z toho janek
Přečteno 60 049×
Přečteno 57 472×
Přečteno 56 851×
Přečteno 56 349×
Přečteno 53 507×