Co si máme myslet o škole, která svým studentům umožní: Studenti si mohou během dvou semestrů (v prezenční formě), tří semestrů (v kombinované formě) doplnit vzdělání, které je rozdílné mezi VŠ a VOŠ. Po absolvování tohoto studia a napsání bakalářské práce je student připuštěn ke státní bakalářské zkoušce a po jejím úspěšném složení je studentovi přiznán vysokoškolský titul bakalář (ve zkratce Bc. před jménem). A přitom publikuje na svém webu stylem:
Časový plán oboru Aplikované informační technologie: casovy_plan_dis_ait.doc
Když se podíváte do tohoro plánu oboru, zjistíte, že v prvním semestru jsou dva předměty se zkouškou:
Úvod do počítačových sítí
Operační systémy – Windows
a v druhém semestru pak mají předmět:
Operační systémy – Linux
Akreditaci pro tento obor musel schválit naprostý (píp)… Můžete mne žalovat, pane profesore!
A v cem je problem. To nejsou jedine predmety co musi student zvladnout (jak to puvodne po prvnim prectenim vypadalo). A Bc titul je prakticky zamereny. Takze ty dva predmety vidim osobne jako vhodne zarazene.
Jasne urcite to neni stejna kvalita jako Bc titul z FI MUNI. Ale fakt to nevidim jako problem.
To spise vidim problem v syllabu:
Databázové systémy
....Studenti budou pracovat s lokální instalací databázového systému typu Access nebo WinBase.
No ucit databazi na Accessu?! To je fakt pro sekretarky.
[4] Ano. Za prvne na pojmenovani predmetu VUBEC nezalezi. Dulezity je syllabus predmetu. A ten se mi zda relevantni. A poradi? Stale nevim jestli si vam vadi jenom tyhle dva (vlastne tri) predmety. Nebo vsechny. Pokud tyhle dva (Win a Lin), tak se mi to zda OK, protoze na vyuku je urcite Win jednodusi.
[3] Je to rozdil. Uz se predpoklada ze mate za sebou 3 roky na VOS. Tohle jenom navazuje. V poslednim semestru se obvykle pracuje na zavercne praci. Je fakt ze obvykle se k tomu dava jeste jeden dva nenarocne predmety zakoncene zapoctem nebo kolokviem.
[6]: Takže ty syllaby:
Úvod do počítačových sítí
Studijní předmět Úvod do počítačových sítí má jako základní předmět daného tematického celku za cíl seznámit studenty především se základními teoretickými východisky tvorby a struktury počítačových sítí, jejich služeb a technických stavebních prvků. Součástí předmětu je též uvedení do základních praktických dovedností při správě sítí.
Operační systémy II – Windows
Studijní předmět navazuje na obecně pojaté základy operačních systémů a zabývá se jedním z nejrozšířenějších používaných systémů osobních počítačů. Předmět přináší teoretické poznatky o struktuře, funkcích a správě tohoto OS a v praktické rovině jsou potřebné dovednosti procvičovány. Předmět Operační systémy III – Windows představuje zároveň východisko pro absolvování předmětu Síťové operační systémy, a to v části týkající se Windows NT, resp. Windows 2000.
Operační systémy III – Linux
Cílem studijního předmětu je seznámení s teoretickými principy systému, který je využíván při komunikaci především v heterogenních počítačových sítích lokálních i rozlehlých a praktické cvičení zaměřené na ovládnutí nezbytného minima dovedností při správě komunikačních uzlů sítí. Student by měl být schopen reagovat na běžné potřeby při správě takových prvků. Studijní předmět je paralelním k předmětu Služby počítačových sítí, neboť tvoří spolu s ním dvojici přibližující strukturu, možnosti využití a správu heterogenních síti, kde představuje Linux základní platformu pro zmíněné užití a strukturní pojetí sítí.
Síťové operační systémy
Studijní předmět Síťové operační systémy je zacílen na vlastní uživatelskou správu síťových operačních systémů Novell Netware a MS Windows 2000 a základy správy serverů s těmito operačními systémy. Spolu se systémem Linux je tak tvořen základ pro správu nejběžnějších, resp. nejšířeji využívaných síťových operačních systémů.
Zde byly evidentně zkopírovány texty z jiného studia, protože například zmiňovaný "Služby počítačových sítí" v plánu není. Pokud někdo chce vyučovat OS a sítě na vysokoškolské úrovni, tak by měl alespoň tušit souvislosti.
Ja v tom zadny problem nevidim. Na VS se studuje po semestrech, takze predmety jsou poskladany tak, ze muzes zacit studovat kdykoliv, tedy klidne i od letniho semestru. Zamysleni se nad tim, jestli ma Linux byt drive nebo pozdeji je v tomto pripade dost mimo. Zkratka si vyberes predmety a studujes.
Ja v tom zadny problem nevidim. Na VS se studuje po semestrech, takze predmety jsou poskladany tak, ze muzes zacit studovat kdykoliv, tedy klidne i od letniho semestru. Zamysleni se nad tim, jestli ma Linux byt drive nebo pozdeji je v tomto pripade dost mimo. Zkratka si vyberes predmety a studujes.
Kdyz uz jsme u te Masarykovy univerzity, Fakulty Informatiky, tak si neodpustim poznamku na tamejsi osazenstvo. Lide typu Brandejse nebo Prokese by se meli lecit nekde v lecebne pro devianty a ne pusobit na VS, ktera si o sobe mysli, ze je nejlepsi v Brne. Uroven studentu neni nykterak vyssi nez z jinych statnich VS. Od prvniho rocniku je vsak studentum vtloukano do hlavy, ze jsou nejlepsi a ze studuji na nejlepsi skole. Pravda je ale jina... Pokud studenti sice rozumi Unixu, ale o Windows maji pokroucene povedomi, pak je neco v neporadku.
Já osobně na ZMVŠ studuji a to konkrétně na oboru Informační management, a nezdá se mi, že by to bylo škola pro blbce,jak tu mnozí píšete. Mám veliké mezery,byť jsem měl hodně prestižní střední školu (SPŠ Třebíč). Bohužel se u nás výpočetní technika řešila úniky na internet,takže vše jsem se musel učit od píky a btw. Access dodnes nechápu! Zmvš je soukromá škola a snaží se vyjít vstříc studentům, takže rozhodně není srovnatelná s VUT Brno či jim podobné, ovšem úplně lehká také není. Jsem ve druhém semestru tříletého oboru a aktuálně probírané učivo (Algoritmizace,Databázové systémy,Hardware PC,programování,PC sítě,Operační systémy...) nepovažuji za snadné a to hlavně proto, že jsem naprostý zelenáč, je jasné, že člověk,který počítače studoval již dříve problémy mít nebude.Probírané učivo na ZMVŠ jde do hlouby a rozhodně se v předmětu Operační systémy neučíme, že existuje Linux či Windows, učíme se jak OS naprogramovat,či vytvořit a samozřejmě spravovat z pozice programátora.To snadné rozhodně není. Ovšem já jsem líný a dojíždět se mi do jiného města nechce, jsem za tuto školu velmi rád!!! Proto se zdržte rádoby chytrých komentářů, když máte informace takřka nulové...
P.S.: Mýty o 100% úspěšnosti jsou blábol, ano přijímačky udělá takřka každý,ale co se týká dokončení studia a zvládnutí státnic, tam už je situace o hodně jiná!!
S pozdravem T. Hochmuth
To je dobe, ze se skola snazi vyhovet studentum. To na statni skole clovek neuvidi. Jednani dekanatu (predevsim na Masarycce FI) je na urovni neandrtalcu a sprotstych dlazdicu zaroven. A jestli si nekdo mysli, ze tady na Fakulte informatiky se neco nauci praktickeho, tak na to muze rychle zapomenout. To raci bezte studovat na VUT nebo na nejakou soukromou skolu.
Windows shitka do školy nepatří, akorát blbne lidem hlavy. Wizardi, pomocníci, klikací okýnka, akorát to studenty blbne a zakrývá podstatu věci a principy které se na škole učí.
Dobrý administrátor a dobrý programátor vyroste jedině na Linuxu. Pánové Brandejs a Prokeš mají můj obdiv, jen ať dále drží výuku kvalitní a klikacích hloupostí prostou.
spokojený IT Unix services konzultant s platem přes 100 kkč
To IT Konzultant: Bez si masturbovat nekam jinam. Kazdy programator dela programy pro lidi, kteri prave pocitacum nerozumi, proto musi byt aplikace jednoduche na ovladani a musi byt co nejvic uzivatelsky privetive. S Brandejsem a jeho nazory sem nelez, to je clovek z VS, ktery nikdy nebyl v praxi.
… jsem z toho janek
Přečteno 60 064×
Přečteno 57 487×
Přečteno 56 865×
Přečteno 56 361×
Přečteno 53 520×