Reklamy na video serveru YouTube jsou známy snad každému uživateli internetu na celém světě. To je z pohledu vlastníka YouTube společnosti Google dobrá zpráva. Reklamy na Youtube jsou pro Google primárním zdrojem zisků. Na druhou stranu není žádným tajemstvím, že YouTube reklamy jsou pro mnoho uživatelů videí na YouTube zásadně obtěžující až otravné!
Jak můžeme řešit vyskakující reklamy na YouTube? Můžete kliknout na tlačítko „PŘESKOČIT REKLAMU“. To je funkční, pouze musíte přežít pár vteřin manipulativního čekání na aktivaci tohoto tlačítka. Můžete také reklamu odstranit kliknutím na „křížek“ v horním rohu.
Na internetu kolují někdy objektivní a jindy méně podložené informace a spekulace o tom, že Google jako vlastník YouTube serveru přehodnotí obtěžující reklamy při vyhledávání i přehrávání videí na YouTube.
Proč nyní až po mnoha letech? Jednoduše, z YouTube se stal majoritní kanál pro upload i sledování videií uživatelů internetu na celém světě. Je standardní ekonomické chování i poučka, která zní asi takto: Kup server s potenciálem, investuj, neutahuj opasek a moc uživatele nelimituj, počkej až se server stane ikonou, přidej reklamy a placené služby a pomalu přiškrcuj pravidla, obsah a vydělávej…
Google prostě nyní může s YouTube dělat prakticky cokoli a vytvářet pravidla, styl a určovat směr v oboru. Desítky milionů uživatelů YouTube totiž neradi budou trávit čas hledáním „svobodnější“ video služby. To je princip volného kapitalismu – byznysu.
Co myslí Google „přehodnocením“ reklamy na YouTube? Určitě tím nemyslí v žádném případě její odstranění nebo snížení jejího objemu!
Jedním z plánovaných opatření ohledně reklam na Youtube je možnost držet uvažovanou cestu, kdy se YouTube bude dělit na FREE a PAY verzi. Budou existovat dlouhodobě paralelně vedle sebe.
Kdo bude žíznit po YouTube bez reklamy, zvolí si placenou verzi a konkrétní video kanály. Google nemá moc na výběr a nikterak velký manévrovací prostor k riskatním experimentům. Povolený výpadek reklamy bude muset nějak kompenzovat, protože reklamy vycházející ze systému Google Adwords jsou jeho nosnou kostrou byznys plánu Google.
Na jednu stranu bude toto řešení poměrně dostupné a výhodné především v tom, že lidé budou moci přestat používat freewarové nástroje k blokování reklamy, které fungují velmi rozporuplně a tahají sebou nebezpečný spyware balast.
Nedá se zatím se 100% jistotou říci, že placený YouTube bude bez reklamy tzv. „vždy a všude“. Forem a způsobů se totiž v IT technologiích reklamy nabízí hned několik. S vysokou mírou pravděpodobnosti bude v placeném YouTube reklama odstraněna přímo z videoklipů. Zůstane-li na jiném bočním místě a v jaké formě a četnosti, se zatím nedá odhadnout. Jisté je, že Google bude chtít minimálně stejnou ziskovou výtěžnost v placené verzi, jakou měla a má z reklam na YouTube ve standardním režimu.
Kolik bude placený Google YouTube stát? Dá se předpokládat, že cena bude stanovena paušálem pro měsíc a nebude použit – dovolen přístup placeného přístupu na den. Dovolím si prognostikovat, že cena á měsíc pro videa na YouTube bez reklam se bude pohybovat přibližně okolo 7 až 15 EUR. Minimální výše paušálu bude muset ctít princip „zachování byznys modelu“ systému Adwords tzn. cílené a pokud možno co nejméně obtěžující reklamy. Adwords je životní mízou všech služeb vyhledávače Google.
Pokud by Google Youtube vybíral paušál za YouTube bez reklam v částce, kterou si budou moci dovolit úplně všichni a kdykoli, tak by to zásadně změnilo systém YouTube a závažně narušilo propracovaný systém relevantních reklam systému Google Adwords!
Google vždy věnoval a věnuje významnou pozornost studování chování uživatelů na jeho internetových službách. Připraví pravděpodobně nějakou kombinaci placených i free služeb s bonusy pro svého vítězného koně videoserver YouTube.
Kvituji, že Google si dlouhodobě váží svých návštěvníků i uživatelů a stejně zodpovědně přistupuje ke svým reklamním partnerům. Věřím tedy, že změny na YouTube budou postupné, citlivé, ale i novátorské.
jan xaver boštík, http://www.ppc-reklama-seo-blog.cz/
Přečteno 33 943×
Přečteno 26 281×
Přečteno 23 509×
Přečteno 21 463×
Přečteno 17 455×