Může cena prokliku PPC na Google Adwords ovlivnit samotné ceny akcií Google?

26. 8. 2013 19:13 (aktualizováno) Jan Xaver Boštík

Odpověď napíšu hned v úvodu: ano, je to k nevíře, ale může. U amerických firem, které balancují svou existenci na burze, se může stát prakticky cokoli řízeně neočekávaného!

Společnost Google, která je známa především díky hojně užívanému vyhledávači Google.com/cz „čelí“ stále většímu zájmu spotřebitelů  a uživatelů internetu v celém světě vč. ČR připojovat se k internetu prostřednictvím stále více  a více sofistikovanějších mobilních přístrojů, tedy především chytrých telefonů a tabletů se systémy Android a Windows.

To je dobrá zpráva pro byznys Google, že? Ale opak je pravdou!

Popularita, možná „bublina“ těchto přístrojů, které poskytují „komfortní“ mobilní internet má však několik slabších míst. Např. kvůli menší obrazovce přístrojů (obrazovky cca 4" jsou na internet výborné, ale v kapse skoro každému překáží) je Google adwords - adsense reklama levnější než u cílení do tradičních osobních počítačů a notebooků a to až o třetinu! Průměrná cena za reklamu, rozumějte cena za kliknutí v systému Google adwords, se tak postupem času v posledních 3 letech snížila až o 6 % u tabletů a chytrých telefonů. To můžeme vidět i na obrázku, kde je zachycena PPC kampaň jednoho našeho klienta. ppc google adwords - ceny za cílení na PC a na mobilní zařízení

Velikost cenového poklesu průměrné ceny za proklik v Google adwords na mobilních zařízeních se může jevit jako výhodná obchodní příležitost pro inzernety, kteří chtějí cílit právě na segment uživatelů smartphonů a tabletů. V ČR však tato příležitost nezaznamenala znatelnější využití i když postupný růst inzerentů, konverzí a uživatelů tu stále je.  Celkový počet kliknutí uživatelů Google přitom stoupl o 23 % nad průměrně očekávaných 19 % (zdroj: Patria Finance). Tento stav i trend nám ukazuje na provázanost ekonomiky, zisku,nákladů, investic a cen akcií s hlavním nástrojem příjmů společnosti Google, kterým je relevantní reklama Google Adwords. 

Google si kolísání akcií plně uvědomuje a snaží se situaci řešit na několika frontách. jedním řešením jsou lokalizace zajetých i nových služeb do národních jazyků (v tom byl Google dříve velmi laxní) bez zdlouhavého otálení. Další frontou je práce na ziskovosti koupené společnosti motorola.Tento projekt má zatím i v roce 2013 stále se prohlubující finanční ztrátu, která drtí zájem o akcie a jejich cenu. Třetí frontou jsou nové hardwarové produkty, jejich nákup, vývoj nebo restarty. Značky typu Nexus, tablety, Motorola však zatím Google ekonomicky netáhnou směrem nahoru. I právě z tohoto důvodu Google mohutně investuje do nových HW projektů. Mezi ně patří Google brýle, prodej Google mapových podkladů, vývoj Google automobilu bez řidiče, atd. Doporučujeme: Pokud investujete do PPC reklamy na Google Adwords, je důležité zjistit máte-li potencionální zákazníky mezi uživateli mobilních přístrojů na platformách smartphonů a tabletů. 

Pokud ano, využijte lepších cen za proklik oproti cílení na běžné počítače a notebooky.  Abyste v PPC reklamě na Google dosáhli nejlepšího poměru CPC (ceny za proklik) a parametru CTR, musí se reklamní kampaň rozdělit na tzv. Search a Content a v hlavním řádu postavit samostatnou PPC kampaň cílenou výhradně na mobilní zařízení (viz obrázek výše).

Google Adwords PPC reklama toto nastavení umožňuje a je velmi pohodlné a efektivní. Následně v Google Analytics v přímém propojení v Adwords můžete vyhodnocovat efekty cílené PPC reklamy pro uživatele smartphonů a tabletů. Samozřejmostí také je, že musíte pro tablety a smartphony přizpůsobit reklamní texty a klíčová slova.

V Google Adwords můžete vidět náhled reklamních textů jak vypadají, můžete zjistit odkud zákazníci přicházejí, jaké klíčová slova je zajímají a která nikoli, můžete vidět z jakých měst a v jakých časech přicházejí a co je nejdůležitější v jakém momentu a proč vaše stránky či e-shop opouštějí!

jan xaver boštík

Sdílet

  • 25. 3. 2014 7:39

    luwaky (neregistrovaný)

    A different well known diamonds on the Crater chanel outlet connected with Diamond jewelry that's been given considerably nation's focus would be the 1. 09 carat Debbie sleek Strawn Wagner Diamonds. Observed with 1990 by means of Shirley Strawn connected with Murfreesboro, that light diamond weighed 3. 03 carats from the abrasive previous to currently being slice to help brilliance with 1997 because of the well known diamonds corporation Lazare Kaplan Overseas connected with Big apple.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).