Používáte aktivně sami nebo přes agenturu PPC reklamu na Google v systému Adwords nebo v Skliku na Seznamu, tak víte, že PPC kampaně mají dva hlavní okruhy. Jedná se o PPC ve vyhledávání a o PPC reklamu v obsahu tzv. content. Té druhé jmenované se říká reklama v obsahové síti, což lidově řečeno znamená, že jde o PPC reklamu, která se zobrazuje na stovkách různých www stránek, které umožňují zobrazování textové a banerové PPC reklamy.
PPC reklama v obsahové síti umí být efektivní. Má svá pravidla, např. nepoužívání řetězce KEYWORD, použít klasickou kampaň či dynamickou bez klíčových slov, cílit na vybrané segmenty, weby, atd. Má však i své nevýhody. Mezi dvě hlavní platí např. to, že se musí pravidelně hlídat a optimalizovat, protože u ní hrozí tzv. „ulítnutí“. Druhou nevýhodou je to, že pokud si nenadefinujete tzv. „publikum“ či oblast/téma webů,tak se vám bude obsahová reklama zobrazovat v celé řadě desítek, stovek a tisíců českých webů. A to se už musí pořádně hlídat, protože jinak může klient být zobrazován ne nechtěných stránkách např. na pornografických, na konkurenčních, na zcela tématicky nesouvisejících, na webech s minimální návštěvností a kvalitou obsahu.
Otřepaným problémem jsou weby tzv. „lapačů“ klikání na PPC reklamy. Takový – např. studentík vytvoří web třeba ze segmentu luxusních automobilů, přihodí tam pár tématických podstránek, prolinkuje ho s podobnými kumpány, nasadí do něj přes Google adsense či Sklik zobrazování PPC reklamy tzv. content a JE ZADĚLÁNO na problém pro správce i pro klienta.
O jaký problém jde? O efektivitu. To znamená o obsahovou kvalitu webů na kterých se budou vaše reklamy zobrazovat. Tzv. „lapači“ PPC volí taktiku, že v obsahu svých stránek umisťují „optimalizované“ texty a klíčová slova na které se potom „lepí“ zobrazování PPC reklamy.
Seznam i Google mají vnitřní mechanismy a hlídají si počet a rozsah reklamních ploch, opakované vícečetné prokliky z jedné IP adresy a jiné podezřelé aktivity. Mnohdy inzerentům vrátí proinvestované peníze za tzv. „neplatné prokliky“ a webům, které se takto chovají občas zablokují Adsense a Sklik účet.Přesto existují v ČR stvoky až tisíce webů a webíků, které se neustále dokola vtírají a lákají PPC reklamy. Mají často nulový přínos svého obsahu, nízkou návštěvnost, amatérské prvky grafiky a anonymní kontaktní údaje. Nepochopitelné však je, že Google Adsense nechává žít weby typu warez, stahovačky filmů a software na kterých běží obsahová PPC reklama.
Takové weby klientům ničí CTR, žerou peníze za občasné podařené prokliky (kamarád/kamarád) a ve výsledku nepřinesou vůbec žádné konverze. A PPC je především cílená na konverze. I když v případě některých klientů bereme PPC v obsahové síti jako budget pro brandovou reklamu o značce.
Co s tím lze dělat?: Pokud vás nebaví znovu a znovu bezvýznamné weby a webíky vylučovat na úrovni sestav, kampaní a to mnohdy u desítek klientů, pak vám nabízíme ke stažení seznam url adres takových „lapacích“ webů. 1× za měsíc ho aktualizujeme. Natáhněte si seznam např. přes Adwords editor jako tzv. „vyloučené weby“ a je zase trochu „vyčištěno a optimalizováno“.Pokud v seznamu najdete web, který považujete za dobrý a vhodný, kontaktujte nás a vyřadíme ho.
Některé inzertní, hrací, módní, mládežnické či počasové a zeměpisné weby – mohou být zrovna pro vašeho klienta relevantní stránkou. PS: Seznam je placený, dáli se tak říkat „pár korunám“ min. za aktualizace.
Přečteno 33 943×
Přečteno 26 281×
Přečteno 23 509×
Přečteno 21 463×
Přečteno 17 456×