Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Dve zastaveni pro kvalitu software.

  • 15. 11. 2007 14:22

    prw (neregistrovaný)

    Správně je za 5):

    společnost, která by v honbě za dokonalým produktem odevzdaným v termínu zákazníkovi dodržovala veškerá doporučení a veškeré postupy, by dopadla prachbídně, protože by musela mít asi tak 3x až 10x víc pracovníků, než firmy, které odevzdají chybný program a během následujícícho období ho postupně dolaďují.

    Je to prostě jako s TESCO-value výrobky v obchoďácích: Jakmile je v obchoďáku produkt mizerné kvality za 50 Kč, může si konkurence dovolit prodávat o něco kvalitnější produkt za 55, 60 nebo i 70 Kč, ale nemůže si dovolit prodávat absolutně kvalitní výrobek daného typu za 350 Kč, bez ohledu na to, že by to byla odpovídající cena -- prostě proto, že má-li si zákazník vybrat mezi 50 Kč a 350 Kč, zvolí 50, ačkoliv ví, že za těch 350 by dostal mnohem vyšší kvalitu; nechce se mu totiž věřit, že by ta kvalita byla 8x vyšší.

    Jakmile Ovocný hosting nabízí hosting za 50 Kč, nebude nikdo kupovat hosting od jiné firmy za 1000,-, i kdyby byl nakrásně 20x kvalitnější; konkurenci to donutí jít s cenou na nějakých 200 - 500 Kč a případně mírně zhoršit kvalitu (narvat víc webů na jeden server apod.)