Článek ač od člověka co se v IT pohybuje působí lehce úsměvně. Nějaké ratingy her jsou samozřejmě nesmysl.
Výchova by tedy měla směřovat spíš k tomu, nesledovat jak ovce každou pitvu a vybírat dětem klidně i starší hry, které ale daj mozkovně alespoň trochu zabrat.
//edit autor článku: spamm odstraněn+1
Navíc žádný nový rating/agentura nevyřeší nezájem rodičů, viz ta neznalost PEGI. A osvěta? Tu potřebuje mnoho rodičů úplně jinde než zrovna u her.
Dále podivování nad deseti nejprodávanějšími hrami vs vhodnost pro děti. Pán by si měl asi zjistit jak vypadá průměrný hráč, v USA je to 30 letý muž. Bude to v ČR výrazně jiné?
Ke statistikám - výzkum z Vámi zmiňovaného USA:
- 10% dětí hraje „digihry“ - 0:59 denně
- 12% dětí hraje na telefonech/tabletech 0:30 denně
- 17% dětí hraje na počítačích – 0:57 denně
- 17% dětí hraje na konzolích – 1:15 denně
Dovoluji si tvrdit, že jde o dost vysoká čísla, nadto statistiky AHP (zpráva ke stažení na jejich webu) potvrzují, že rodiče chtějí mít dohled nad tím, co hrají jejich děti a zároveň uznávají vzdělávací potenciál her.
Ze spousty nesmyslného balastu, který se ve Vašem příspěvku, pane Petře, nachází, si dovolím zareagovat na jedinou rozumnou větu - "nějaké ratingy her jsou samozřejmě nesmysl".
Realita je "samozřejmě" jiná. Cituji z výzkumu, provedeného v ČR v roce 2011 s účastí 1200 respondentů. Téma - "Hry by měly být povinně označovány údajem o věkové přístupnosti".
Odpovědi - na škále 1-5, kdy 1 je "rozhodně souhlasím" a 5 "rozhodně nesouhlasím:
1 - 80%
2 - 8%
3 - 8%
4 - 1%
5 - 3%
"Rodiče chtějí", systém tu je, v tom máte pravdu. Je třeba ale dodat, že systém PEGI rodiče neznají, to číslo se tu někde kolem povaluje, nepamatuju si ho z hlavy, ale myslím, že to bylo 78%. Tolik lidí PEGI nezná.
Čemuž se nelze divit, protože PEGI je mezinárodní hodnocení a vyjma AHP ho u nás nikdo nepropaguje. Existence mnohem podrobnějšího hodnocení národního, propagovaného a zasahujícího konkrétní trh, bude mít logicky dopad mnohem větší.
Jinak rozšíření toho nového hodnocení je jistě jen v rukou scia, v tom s Vámi souhlasím.
Pár informací k citovanému průzkumu:
Výzkum realizovaný společností Factum Invenio probíhal metodou telefonického dotazování s podporou počítače (CATI). V rámci výzkumu bylo osloveno 1.002 respondentů vybraných kvótním výběrem. Strukturou tento vzorek odpovídá struktuře populace České republiky starší 15 let. Sběr dat probíhal v dubnu 2011.
Téma, ke kterému se respondenti vyjadřovali, bylo toto: "Hry by měly být povinně označovány údajem o věkové přístupnosti", odpovědi byly na škále 1 - 5.
Přestože lidé souhlasí s uváděním těchto údajů u her, ve stejném průzkumu se přiznali, že hodnocení PEGI neznají. To je jedna ze základních věcí, které chce Scio změnit - informovat o tom, že tady to hodnocení je a že ho lze využít.
Btw tu Vaši grafomanii jsem promazal, protože nemá s tématem článku nic společného. Budu tak činit i nadále.
problem muze byt jinde. kdyz na moji manzelku vybafnete co to je pegi tak na vas bude cumet jako vyvovarana mys, to nechcete zazit :))) ale kdyz se ji zeptate podle ceho vybira hru pro naseho syna, tak vam (krome barvy, obrazku atd.) rekne ze samozrejme i podle toho barevneho ctverecku s cislem/pismenem, ze to je pegi nema absolutne tuseni.
Zakladatel Asociace produktových manažerů internetových služeb a produktový manažer, podepsaný pod řadou známých českých webů, např. zpravodajskými portály ČT24, TN.cz, E15 a Euro, technologickými weby Živě a Mobilmania, publikačním systémem Blog.cz, vyhledávacími službami Jyxo, TV Nova a Centrum Holdings nebo komunitními weby Edna.cz a Recepty.cz.