Přeceňují české e-shopy své schopnosti?

22. 5. 2008 0:39 (aktualizováno) Jiří Macich ml.

Pryč jsou ty časy, kdy jsem byl okouzlen rychlostí nakupování po internetu. V posledních měsících se mi zdá, že některé české e-shopy přeceňují své schopnosti a to ve smyslu rychlosti uspokojování objednávek. To, že nějaké zboží mají v nabídce, ještě neznamená, že jsou schopni jej sehnat a dodat. Nevím, jestli je to tím, že si objednávám stále exotičtější výrobky nebo tím, že se mé nároky na rychlost vyřízení objednávky zvyšují a nebo prostě jen vybírám špatné e-shopy.

Vadí mi, když obchod uvede do nabídky zboží, u kterého od samého začátku nezná lhůtu dodání ani řádově a po několika týdnech čekání je sám nucen objednávku stornovat, protože jí nemůže vyhovět. V lepším případě „dostupnost: neznámá“ je u zboží uvedeno, v horším případě si až člověk po několika (tý)dnech čekání uvědomí, že je někde háček.

Pokud je u nějakého zboží uvedena dodací lhůta v nějakém rozmezí (např. dva až čtyři týdny), tak se téměř samozřejmě zboží dodává k tomu nejzazšímu termínu. Je-li někde uvedeno třeba dodání „až“ za tři týdny, je to v praxi „nejdříve“ za tři týdny.

Nejvíc mě ale iritují obchody, kde si člověk objedná řekněme třeba pět různých zásilek, pětkrát je problém s dodáním a pětkrát se obchodník vymlouvá na nějaké velmi zvláštní okolnosti, které velkou shodou náhod nastaly zrovna u mé objednávky (ovšem pětkrát po sobě).

Zajímalo by mě, jestli máte takové zkušenosti i vy a hlavně jestli si všímáte, že se situace v poslední době podstatně zhoršuje nebo jestli skutečně jde jen o můj dojem nebo podivnou shodu náhod.

Zhoršuje se podle vás dostupnost zboží v českých e-shopech?

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).