Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Přeceňují české e-shopy své schopnosti?.

  • 22. 5. 2008 7:55

    Michal Vilímovský (neregistrovaný)

    Já osobně si myslím, že na tento problém je potřeba se dívat ze dvou úhlů:

    1) Boj o zákazníka - e-shopy se snaží bojovat o zákazníka různými způsoby, a proto někdy uvádí mylné nebo nepodložené informace o dostupnosti zboží (například napíší skladem, což může budit dojem, že je zboží ihned k dispozici, ale ve skutečnosti je k dispozici někde u distributora, a to ještě možná:). Bohužel lidé, kteří nakupují na internetu chtějí obvykle všechno hned, a tak se bohužel e-shopy musí takto chovat, aby získali zákazníka. Je to sice neetické, ale pochopitelné.

    2) Neaktuálnost informací od distributorů a dovozců - e-shopy nakupují od distributorů a dovozců, kteří nejsou nuceni tak často aktualizovat své ceníky, protože mají "zajištěnou obživu" právě díky, tomu, že u nich nakupují obchodníci a ne koncoví zákazníci. Proto se často stává, že u nějakého zboží například distributor tvrdí, že ho má na skladě, a přitom ho třeba již před měsícem vyprodal. Pak je problém ho znovu sehnat.

    Nechci, aby to vyznělo, že se zastávám e-shopů. Podle mého názoru by každý seriózní obchod měl vždy uvádět pravdivé informace. Bohužel ale obchody často žehrají na to, že zákazníkovi se nechce objednávku rušit a promine jim nějaký ten den zpoždění oproti slíbenému termínu. Důležité je také se zákazníky komunikovat a podávat jim přesné a pravdivé informace (tedy pokud zboží nemám, zavolám klientovi a vysvětlím mu situaci, nabídnu kompenzaci ve formě slevy, apod.). Časem se to naučíme.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).